İçerik Pazarlamasında Anahtar Kelime Araştırması
Hayatımızdaki yeri her geçen gün artan içerik pazarlaması, dijital pazarlama başta olmak üzere birçok alan ile doğrudan veya dolaylı bağlantıya sahiptir. Özellikle SEO ile doğrudan bağlantısı olan içerik pazarlaması, internet sitemizin hedef kitle ile etkileşim kurma ve markayı güncel tutma açısından oldukça kıymetlidir. Markanın güncel olması dışında birçok hususta içerik pazarlamasına dair strateji geliştirilmesi gerekmektedir. İçerik pazarlamasının katkılarını aşağıdaki gibi özetleyebiliriz.
- Potansiyel ve hedef kitle ile markanın karşılaşmasını sağlayıp sadık kullanıcı statüsüne büründürmek.
- Sektörel dinamikliği kazanmak.
- Markanın güncel tutulmasını sağlamak.
- Marka prestiji ve bilinirliğini yaratmak.
- Markanın hikayesini oluşturup bağlılık yaratmak.
- Lead kapsamında dönüşüm oranlarına katkıda bulunmak.
Anahtar Kelime Araştırması Neden Yapılır?
Anahtar kelimeler, kullanıcıların arama motorlarında gerçekleştirmiş oldukları kelime gruplarını ifade etmektedir. Kelime gruplarına sahip bireyler aksiyonlarını hedef kitleye uygun yapıda içerikte kullanabilmektedir. Bu sayede kullanıcılara anahtar kelimelerle ilişkili anlamlı içeriği sunup içeriğin üst sıralarda kullanıcılara listelenmesi amaçlamaktadır. Bu kelimeler içerik pazarlaması stratejimizi belirlerken bizlere kolaylık sağlamaktadır.
Anahtar kelimelerin sayfada yer almaması arama sonuçlar sayfasında listelenmememize neden olabilmektedir. Bu yüzden doğru anahtar kelime araştırması gerçekleştirip bu kelimeleri anlamlı yapıda kullanmak oldukça önemlidir. Anahtar kelime araştırmasında kullanabileceğimiz Ahrefs, Semrush, Search Metrics gibi ücretli araçlar olsa da Ubersuggest, KeywordTool.io, anahtar kelime planlayıcı, Google Trends gibi ücretsiz araçlar da bulunmaktadır. Bu araçlardan herhangi birini veya birkaçını anahtar kelime araştırmalarımızda kullanabiliriz.
Şimdi içerik pazarlamasında anahtar kelime araştırmasının adım adım nasıl yapılması gerektiğinden bahsedelim.
İçerik Pazarlaması İçin Anahtar Kelime Araştırması
Anahtar kelime araştırması içerik pazarlaması stratejisini kurgularken hedef kitleye ulaşmak ve marka bilinirliği artırmak için oldukça değerlidir. Bunun için ücretli ve ücretsiz birçok aracı tercih edebiliriz. Öncelikli olarak ücretsiz araçlarda anahtar kelime tespitini birlikte inceleyelim.
Bunun için temelde arama sonuçlar sayfasında yer alan odak kelimeye dair Google’ın önerilerini inceleyebiliriz. Örneğin içerik pazarlaması sorgusu sonucunda 10 öneriyi görebiliyoruz. Bu önerilerin sayısını artırmak için her kelimenin başına, ortasına veya sonuna yıldız(*) işaretini ekleyebiliriz.
Ayrıca Google sorgu sonucunda kullanıcılar bunları da sordu kısmında bazı sorgular yer almaktadır. Bu kelimeleri de inceliyor olmak fırsatları kaçırmamak adına oldukça önemlidir.
Sayfanın en altında ise ilgili aramalar kısmında yer alan kelimelere de göz atmalıyız.
Google’ın keyword planner isimli aracını da anahtar kelime araştırmasında ücretsiz olarak kullanabiliriz. Bunun için Gmail hesabıyla giriş yaptıktan sonra buradan tıklayarak erişebiliriz. Açılan pencerede yeni anahtar kelimelerin tespiti veya arama hacmini ve tahminlerini içeren veriye ulaşabilmekteyiz.
Ubersuggest aracını kullanarak anahtar kelime araştırması ve daha kapsamlı veriler ile süreci destekleyebilecek önerilere erişebilmekteyiz.