Close
svg
Mahmut 17 Ekim 2022

Mobil Pazarlama Trendleri

Post Image

Mobil pazarlama trendleri

Mobil Pazarlama, mobil cihazlar aracılığıyla yürütülen her hangi bir pazarlama stratejisini veya kampanyayı ifade eder. Kullanıcılar, mobil cihazlarında SMS, MMS, e-posta, bildirimler, sosyal medya gönderileri, uygulamalar, web uygulamaları, web siteleri vb. gibi çeşitli şekillerde reklam alırlar.

Mobil pazarlama kampanyaları, göz atma geçmişi ve sosyal medya beğenileri gibi çeşitli mobil kullanıcılardan elde edilen verilere dayalı olarak yürütülür ve ortaya çıkan bazı eğilimler vardır:

Kullanıcı Tarafından Oluşturulan İçerik ve Etkileyenlerin Yükselişi

Bazı markalar, etkili pazarlama kampanyaları yürütmek için kullanıcı tarafından oluşturulan içeriği kullanır. Kullanıcı tarafından oluşturulan içerik, kişisel deneyim yoluyla ürünleri görüntüleyen ve detaylandıran metinler, resimler, ses veya videolar olabilir. Müşterilerin, marka tarafından oluşturulan içeriğe kıyasla, influencer tarafından oluşturulan içeriğe güvenme olasılığı daha yüksektir.

Sohbet Robotları

Sohbet Robotları: Yeni bir web sitesini her ziyaret ettiğinizde yardıma ihtiyacınız olup olmadığını soran açılır pencereler. Sohbet Sohbet Robotları, AI algoritmalarına dayanır ve müşteri verilerini toplar ve müşteri sorgularına göre çözümler sunar. Buna ek olarak, Konuşmalı sohbet robotları, müşterilere etkileşimlerine göre beğenebilecekleri ürünler de önerir.

Arttırılmış gerçeklik

Artırılmış Gerçekliğin reklamcılıkta kullanımına ilişkin örnekler giderek büyüyor. Her markanın Artırılmış Gerçeklik tarafından yönlendirilen benzersiz pazarlama stratejisi vardır. Artırılmış Gerçeklik, yalnızca sanal alışveriş deneyimini değil, aynı zamanda mağaza içi alışveriş deneyimini de iyileştirebilir.

Alışveriş yapılabilir reklamlar

Müşteriler uzun süredir ürün ve markalar için online reklamlar almaktadır ancak alışveriş yapılabilir reklamların devreye girmesiyle birlikte müşteriler bir sayfadan geçiş yapmadan ve ilgilerini kaybetmeden doğrudan bir sosyal medya gönderisinden veya sayfasından alışveriş yapabilmektedir. Daha doğrudan ve kullanışlı.

Konum hedefli mobil reklamlar

Bu, belirli bir yere girdiğinizde cihazınızda görüntülenen reklamlar anlamına gelir. Konum hedefli reklamlar, belirli bir bölgede faaliyet göstermek üzere tanımlanan yerel markaların ve Start-up’ların reklamını yapmak için kullanılmıştır. Bu kadar iyi çalışmasının nedeni, pazarlama gürültüsünü etkili bir şekilde kesmeleri ve yerel pazarlama çabalarını artırmak için harika sonuçlar sunmalarıdır.  

Mahmut Kayhan

Mahmut Kayhan; 6 yılı aşkın süredir uluslararası markalardan, küçük, orta ve büyük ölçekli işletmelere kadar çeşitli rekabetçi endüstrilerde çevrim içi içerikler ve stratejiler geliştirmiş, eğitimler vermiştir. Kuruculuğunu üstlendiği birçok marka ve Start-up projesi ile (Kayhan Medya, Grafik Tasarım Atölyesi, Film Oran, Forty Academy, Forty Çocuk Akademisi, Forty Toys, Social Mind, EcommerceTr) ayrıcalıklı sektörel tecrübeler kazanmış, elde ettiği başarılar neticesinde İç İşleri Bakanlığı, Gençlik ve Spor Bakanlığı, TRT gibi kurumlarda vizyoner işlere imza atmıştır.

Leave a reply